VOORSPOEDTEOLOGIE

VOORSPOEDTEOLOGIE is ook be­kend as welvaartteologie. Die bekendste redelik onlangse voorbeeld hiervan is die debat rond­om Bruce Wilkinson* se boekie (2001) oor die gebed van Jabes (met as subtitel: “Bloudruk vir ’n geseënde lewe”) waarvan etlike miljoene in die VSA verkoop is, en – so word beweer (Beeld, 2 Mei 2002) – meer as 400 000 in Suid-Afrika. Hierdie gebed lui: “Jabes het die God van Israel aangeroep met die woorde: ‘Stort u seën oor my uit, vergroot my grondgebied, neem my onder u beskerming en weerhou onheil van my sodat geen smart my tref nie’. God het laat gebeur wat hy gevra het” (1 Kron 4:10). Die debat is ontketen oor die manier waarop hierdie gebed verstaan en verkondig word, naamlik as bevestiging dat gehoorsaam­heid aan God geseën word deurdat dit sonder meer voorspoed bring. Deur hierdie gebed te bid – so beweer Wilkinson – word mense se lewe verander; God verleen “voorrang” aan mense wat dit opreg bid en maak van hierdie opregte bidders (materieel) suksesvolle en geseënde mense op die ererol van God. Dus: ’n “seënresep” vir elke opreg­te gelowige. As die gelowige nie seën en sukses ervaar nie, dan het hy/sy nie opreg gebid nie. Hierdie resep wat as “welvaart­teologie” bekend en gewild geword het, word egter in meer krities-teologiese kringe bevraagteken as ’n gevaarlike, eiesinnige reduksie van die Christelike boodskap. Wilkinson het later ’n opvolgboekie geskryf waarin hy probeer om van die misstande reg te stel.

Kommentaar

Ons wil graag van jou hoor ... gee jou kommentaar

Maak 'n opvolg-bydrae

Jou e-posadres sal nie gepubliseer word nie. Verpligte velde word met * aangedui

Sidebar